Jump Canada Hall of Fame Gala Postponed for 2022

October 3, 2022 – Toronto, Ontario – The Jump Canada Hall of Fame committee has made the difficult decision to postpone the 2022 edition of the Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group.

Originally scheduled for its traditional date of Sunday, November 6, in Toronto, ON, the Jump Canada Hall of Fame committee determined that it would not be prudent to host this year’s event.  While Covid-19 restrictions have been lifted in the Province of Ontario, the Jump Canada Hall of Fame Gala is held in conjunction with the Royal Agricultural Winter Fair which is celebrating its 100th anniversary this year.  As a result, numerous special events are being held to mark this significant milestone, many of which involve the Royal Horse Show and the Jump Canada Hall of Fame’s shared audience.

“When the Jump Canada Hall of Fame Gala returns in 2023, we will come back in grand style,” said Mark Samuel, Chair of the Jump Canada Hall of Fame committee.  “Covid-19 restrictions have prevented us from hosting our event for the past two years, and unfortunately this year’s event coincides with the 100th anniversary of The Royal, one of our inaugural inductees into the Hall of Fame.  Given the importance of this milestone, we want our hunter/jumper community to fully engage in the celebrations, and not to feel torn between which events they attend.

“Our committee is already planning for 2023 however and promise to host a night to remember,” concluded Samuel.  “We would like to recognize our great title sponsor from day one, BMO Financial Group, for its support of our decision.”

The Jump Canada Hall of Fame was created in 2006 to recognize outstanding contributions to Canadian hunter/jumper sport.  To date, 64 champions have been welcomed into the Hall of Fame, including 21 horses and ponies, 31 humans, six organizations including the Royal Agricultural Winter Fair, and six teams.

The Jump Canada Hall of Fame committee is comprised of Mark Samuel (Chairman), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Bobbie Reber, Phil Rozon, Jennifer Ward, and Nancy Wetmore.

The Jump Canada Hall of Fame is a property of the Jumping Committee of Equestrian Canada (EC).  The EC Jumping Committee is responsible for the development and monitoring of all aspects of the hunter and jumper industry in Canada, from the grass roots to the international level.  For more information regarding Canadian hunter and jumper programs, visit https://www.equestrian.ca/sport/jumping.

For more information regarding the Jump Canada Hall of Fame, please contact Karen Hendry-Ouellette at tel: 343 308-1023 or email jumping@equestrian.ca.

Report de l’édition 2022 du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada

Toronto (Ontario) – Le comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada a pris la difficile décision de reporter l’édition 2022 du gala et de la cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada présentée par BMO Groupe financier.

Le comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada considère qu’il ne serait pas prudent de présenter l’évènement prévu pour le dimanche 6 novembre (Toronto, Ontario).  Les restrictions liées à la COVID-19 ayant été levées dans la province d’Ontario, le gala du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada concorde avec le Royal Agricultural Winter Fair qui célèbre son 100e anniversaire cette année.  Plusieurs activités spéciales ont été organisées pour souligner cette importante page d’histoire, et bon nombre d’entre elles sont projetées pour le Royal Horse Show, soit pour le même public que le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada.

« En 2023, lorsque le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada reviendra, la fête ne sera que plus grandiose », affirme le président du comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada, Mark Samuel.  « Les restrictions liées à la Covid-19 nous ont empêchés de présenter notre évènement durant deux années et, malheureusement, celui de cette année coïncide avec le 100e anniversaire du Royal, qui est l’un des tous premiers membres intronisés au Panthéon équestre.  En raison de l’importance de cette étape marquante, nous désirons que la collectivité de chasse et saut d’obstacles participe pleinement aux célébrations et ne se sente pas tiraillée entre deux choix.

« Notre comité est déjà à pied d’oeuvre pour concocter une soirée mémorable en 2023, dit-il pour conclure.  Nous tenons à témoigner notre gratitude à BMO Groupe financier, notre exceptionnel commanditaire en titre, qui a appuyé la décision que nous avons prise aujourd’hui. »

Le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada a été fondé en 2006 afin de souligner les réalisations exemplaires du milieu de la chasse et du saut d’obstacles.  A ce jour, 64 champions ont été intronisés au Panthéon, soit 21 chevaux et poneys, 31 personnes, six organismes dont le Royal Agricultural Winter Fair, et six équipes.

Le comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada est composé du président Mark Samuel, ainsi que de Evie Frisque, Muffie Guthrie, Bobbie Reber, Phil Rozon, Jennifer Ward et Nancy Wetmore.

Le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada est la propriété du Comité de saut d’obstacles de Canada Équestre.  Le Comité de saut d’obstacles est chargé de l’élaboration et du suivi de toutes les activités liées au milieu de la chasse et du saut d’obstacles au Canada, des niveaux de base jusqu’à la scène internationale.  Pour obtenir de l’information sur les programmes de chasse et saut d’obstacles du Canada, veuillez consulter le: https://www.equestrian.ca/sport-fr/saut-obstacles.

Pour de plus amples informations au sujet du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada, veuillez communiquer avec Karen Hendry-Ouellette à ce numéro téléphonique : 343 308-1023.  Vous pouvez aussi lui adresser un courriel à : jumping@equestrian.ca