Jump Canada Hall of Fame Inductees Announced for 2015

Rio Grande, pictured with owner Augustin Walch, will be inducted into the Jump Canada Hall of Fame on Sunday, November 8, 2015.
Rio Grande, photographié aux côtés de son propriétaire Augustin Walch, sera intronisé au Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada le dimanche 8 novembre 2015.
Photo by Michelle C. Dunn

September 23, 2015 – Toronto, Ontario – The 2015 inductees to the Jump Canada Hall of Fame have been announced. The Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group, will be held on Sunday, November 8, 2015, at the Liberty Grand in Toronto, ON.

The Jump Canada Hall of Fame was created in 2006 to recognize outstanding contributions to hunter/jumper sport. To date, 49 champions have been welcomed into the Hall of Fame, including 18 horses and ponies, 22 humans, five organizations, and four teams.

This year’s celebrated inductees will be:

Builder (Organization) – Equestrian Management Group
Builder (Individual) – Moffat Dunlap
Coach – Doug Hood
(posthumously)
Jumper Horse – Rio Grande
, owned by Augustin and Christine Walch

“We are thrilled to welcome four deserving new inductees into the Hall of Fame,” said Mark Samuel, Chairman of the Jump Canada Hall of Fame. “Each has contributed to the success of our industry and has helped to establish the strong foundation that we enjoy today. Congratulations to all!”

The ninth annual Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala will be part of a black-tie gala and dinner, including live music and dancing, held in the elegant Centennial Room at Toronto’s Liberty Grand Entertainment Complex at Exhibition Place.

The Jump Canada Hall of Fame Gala has quickly grown into an annual favourite and each edition has been a sell-out. Videos commemorating each inductee’s contributions to the sport are a highlight of the evening, and friends and associates present the distinct Hall of Fame awards, making for a very special evening recalling the sport’s greatest memories. Induction and acceptance speeches run the gamut from factual to humorous to poignant.

Tickets for the Jump Canada Hall of Fame Gala and Induction Ceremony are $200 per person and can be purchased individually or in tables of eight. To purchase tickets, please visit the Jump Canada Hall of Fame website. PLEASE NOTE: Hall of Fame tickets will ONLY be sold on-line through an easy-to-use credit card system.

The Jump Canada Hall of Fame committee is comprised of Mark Samuel (Chairman), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Phil Rozon, Jennifer Ward, and Nancy Wetmore.

For more information, please contact Brent Harrison at tel: 613 287-1515 ext. 101 or e-mail: BHarrison@equinecanada.ca.

Jump Canada is the committee of Equine Canada responsible for all hunter, equitation and jumper activities in Canada from the grass roots to the international level. Jump Canada is governed by a board, the majority of whose members are elected by the stakeholders in the sport. For more information regarding Jump Canada programs and activities, visit http://www.equinecanada.ca/jumpcanada/.

Le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada accueille quatre nouveaux membres en 2015

Toronto, Ontario - Le Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada accueillera quatre nouveaux membres en 2015. La cérémonie et le gala d’intronisation au Panthéon équestre présentée par BMO Groupe financier auront lieu le dimanche 8 novembre 2015 au Liberty Grand de Toronto (Ontario).

Le Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada a été fondé en 2006 afin de souligner les réalisations exemplaires des membres du milieu de la chasse et du saut d'obstacles. À ce jour, 49 champions ont été intronisés au Panthéon, soit 18 chevaux et poneys, 22 personnes, cinq organismes et quatre équipes.

Cette année, on rendra hommage à :

Bâtisseur (organisation) – Equestrian Management Group
Bâtisseur (personne) – Moffat Dunlap
Entraîneur – Doug Hood
(à titre posthume)
Cheval de saut d’obstacle – Rio Grande
, propriété de Augustin et Christine Walch

« Nous sommes ravis d’accueillir quatre membres fort méritants au Panthéon équestre », a dit Mark Samuel, président du comité du Panthéon de Saut d'obstacles Canada. « Chacun d’eux a contribué au succès de notre industrie et aidé à édifier les bases solides dont nous bénéficions aujourd’hui. Nous leur adressons toutes nos félicitations ! »

La cérémonie et le gala d'intronisation au Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada, qui en sont à leur neuvième édition, se dérouleront dans le cadre d'une réception et d'un dîner cravate noire suivis d'une soirée dansante au son d'un orchestre. La réception aura lieu dans l'élégante salle Governor du Liberty Grand Entertainment Complex de la Place des expositions de Toronto.

Le gala d'intronisation au Panthéon équestre est vite devenu un événement annuel à ne pas manquer et chacune des éditions s'est tenue à salle comble. La présentation des vidéos qui commémoreront les contributions au sport des nouveaux membres constituera le moment fort de la soirée. Amis et associés se trouveront sur place pour décerner les prix du Panthéon équestre, ce qui ne manquera pas de rappeler de très beaux souvenirs. À chaque occasion, les discours d'intronisation et de remerciement sont ponctués de toute une gamme de faits, d'humour et d'émotions.

Le prix du billet pour le gala du Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada est de 200 $ et vous pouvez vous en procurer individuellement ou par table de huit personnes. À cette fin, consultez le site web du Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada. PRIÈRE DE NOTER que les billets pour le Panthéon équestre seront vendus en ligne UNIQUEMENT au moyen d’un système de carte de crédit facile d’utilisation.

Le comité du Panthéon équestre de Saut d ’ obstacles Canada comprend : Mark Samuel (président), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Phil Rozon, Jennifer Ward et Nancy Wetmore.

Pour de plus amples informations, veuillez communiquer avec Brent Harrison à ce numéro téléphonique : 613.287.1515 poste 101. Vous pouvez aussi lui adresser un courriel à : bharrison@equinecanada.ca.

Saut d ’obstacles Canada est un comité de Canada Hippique responsable de toutes les activités de compétition au Canada, en chasse, saut d ’obstacles et équitation, depuis les niveaux de base jusqu ’au sport international. Saut d ’obstacles Canada est dirigé par un conseil d ’administration dont la majorité des membres sont élus par les intervenants du sport. Consultez le site Web http://www.equinecanada.ca/jumpcanada/ pour connaître les programmes et activités de Saut d ’obstacles Canada.