Jump Canada Hall of Fame Inductees Announced for 2011

The Canadian Show Jumping Team, silver medalist at the 1991 Pan American Games, will be inducted into the Jump Canada Hall of Fame on Sunday, November 6, 2011.  From left to right: Ian Millar, Sandra Anderson, Beth Underhill and Danny Foster.
Photo Courtesy of Equine Canada

September 7, 2011 – Toronto, ON – Jump Canada is proud to announce this year's inductees into the Jump Canada Hall of Fame. The Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group, will be held on Sunday, November 6, 2011, at the Liberty Grand in Toronto, ON.

The Jump Canada Hall of Fame was created in 2006 to recognize outstanding contributions to hunter/jumper sport. To date, 37 champions have been welcomed into the Hall of Fame. This year's celebrated inductees will be:

Builder (Organization) – The Anderson Family, founders of Anderson Ranch

Builder (Individual) – Terrance Millar, Canadian Equestrian Team veteran and chef d’equipe

Jumper Horse – Kahlua, ridden by Lisa Carlsen at the 1988 Seoul Olympics and the

1987 Pan American Games

Team – 1991 Pan American Games Silver Medal Team comprised of Sandra Anderson, Danny Foster, Ian Millar and Beth Underhill

Pony – Three’s A Crowd, owned by Corie Bannister

“We are proud of what the Hall of Fame has come to represent; Excellence, Achievement and Class,” said Mark Samuel, Chairman of the Jump Canada Hall of Fame. “We thank BMO Financial Group for their on-going and steadfast support, and look forward to another fantastic evening of celebration and entertainment.”

The sixth annual Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala will be part of a black-tie gala and dinner, followed for the first time by live music and dancing, held in the elegant Governor’s Room at Toronto's Liberty Grand Entertainment Complex at Exhibition Place.

The Hall of Fame Gala has quickly grown into an annual favourite and has been a sell-out in each of its first five years. Friends and associates will be on hand to present the distinct Hall of Fame awards, making for a very special evening recalling the sport's greatest memories. Induction and acceptance speeches regularly run the gamut from factual to humorous to poignant.

Tickets for the Jump Canada Hall of Fame Gala and Induction Ceremony are $200 per person and can be purchased individually or in tables of eight. To purchase tickets, please visit the Jump Canada Hall of Fame website at http://www.equinecanada.ca/halloffame/index.php?lang=en-GB. For more information, please contact Ashley Raaymakers at tel: 613 248-3433 ext. 144 or e-mail: ARaaymakers@equinecanada.ca.

The Jump Canada Hall of Fame committee is comprised of Mark Samuel (Chairman), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Jennifer Ward and Nancy Wetmore.

Jump Canada is the committee of Equine Canada responsible for all hunter, equitation and jumper activities in Canada from the grass roots to the international level. Jump Canada is governed by a board, the majority of whose members are elected by the stakeholders in the sport. For more information regarding Jump Canada programs and activities, visit http://www.equinecanada.ca/jumpcanada/.

En français

Saut d’obstacles Canada dévoile les noms des intronisés de 2011 à son Panthéon équestre

Toronto, Ontario – Saut d’obstacles Canada est fier de faire connaître les noms des intronisés de 2011 à son Panthéon équestre. Présentés par BMO Groupe financier, la cérémonie et le gala d’intronisation auront lieu le dimanche 6 novembre prochain au Liberty Grand de Toronto, Ontario.

Le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada a vu le jour en 2006 afin de souligner les contributions exceptionnelles aux sports de chasse et de saut d’obstacles. À ce jour, 37 champions ont été accueillis au sein du Panthéon équestre. Voici ceux et celles qui recevront cet honneur en 2011 :

Bâtisseur (organisme) – La famille Anderson, fondateurs du Anderson Ranch

Bâtisseur (individuel) – Terrance Millar , vétéran et chef d’équipe de l’Équipe équestre canadienne

Cheval sauteur – Kahlua , monté par Lisa Carlsen aux Jeux olympiques de Séoul en 1988 et aux Jeux panaméricains de 1987

Équipe – Équipe médaillée d’argent aux Jeux panaméricains de 1991 , composée de Sandra Anderson, Danny Foster, Ian Millar et Beth Underhill

Poney – Three’s A Crowd , propriété de Corie Bannister

« Nous sommes fiers de ce que symbolise désormais le Panthéon équestre : l’excellence, l’accomplissement et la classe », déclare le président du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada, Mark Samuel. « Nous remercions BMO Groupe financier de son soutien stable et constant et attendons avec impatience cette soirée fantastique de célébration et de divertissement. »

La sixième cérémonie d’intronisation annuelle au Panthéon équestre et le gala se dérouleront dans le cadre d’un gala et souper cravate noire, suivis pour la première fois d’une danse avec musiciens sur place, le tout dans l’élégante salle Governor’s du Toronto’s Liberty Grand Entertainment Complex à l’Exhibition Place.

Cette soirée est rapidement devenue l’événement annuel de prédilection dans le milieu et les billets des cinq premières éditions se sont envolés rapidement. Amis et collaborateurs des intronisés seront sur place pour présenter les prix du Panthéon équestre et rappeler à tous les moments magiques du sport. Les discours d’intronisation et les mots de remerciement y passent immanquablement du factuel à l’humoristique, en passant par toute une gamme d’émotions.

Le prix du billet pour le gala et la cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre est de 200 $ par personne. Vous pouvez vous en procurer individuellement ou par table de huit personnes. Pour acheter vos billets, veuillez consulter le site Web du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada au http://www.equinecanada.ca/halloffame/index.php?lang=fr . Pour de plus amples renseignements, communiquez avec Ashley Raaymakers par téléphone au 613 248-3433, poste 144 ou par courriel à Araaymakers@equinecanada.ca.

Présidé par Mark Samuel, le comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada est composé de Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Jennifer Ward et Nancy Wetmore.

Saut d’obstacles Canada est un comité de Canada Hippique responsable de toutes les activités de compétition en chasse, saut d’obstacles et équitation, depuis les niveaux de base jusqu’au sport international. Saut d’obstacles Canada est dirigé par un conseil d’administration élu en majorité par les intervenants du sport. Consultez le site Web http://www.equinecanada.ca/jumpcanada pour connaître les programmes et activités de Saut d’obstacles Canada.