Jump Canada Hall of Fame Tickets Available

Eric Lamaze will accept the award for Cagney when he is inducted into the Jump Canada Hall of Fame on Sunday, November 7, 2010.
Éric Lamaze acceptera le prix au nom de Cagney, lors de son intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada le dimanche 7 novembre 2010.

October 27, 2010Toronto, Ontario – Tickets are now available for the 2010 Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group, to be held on Sunday, November 7, 2010, at the Liberty Grand in Toronto, ON.

The Hall of Fame Gala has quickly grown into an annual favourite and has been a sell-out in each of its first four years. Friends and associates will be on hand to present the distinct Hall of Fame awards, making for a very special evening recalling the sport's greatest memories. Olympic Champion Eric Lamaze will be in attendance to accept the award for Cagney’s induction while Jim Elder, also an Olympic gold medalist, is sure to entertain the audience with his unique brand of story telling when he is inducted.

This year's celebrated inductees will be:

Builder (Organization) – Canadian Pony Club
Hunter Horse – Likely Story, owned by the Firestone family
Jumper Horse – Cagney, ridden by Eric Lamaze, owned by Eddie Creed, and donated to the Canadian Equestrian Team in 1997
Official - Tom Michiel
Rider – Jim Elder, 1968 Olympic Team Gold Medalist
Sponsor - CN

The fifth annual Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala will be part of a black-tie gala held at Toronto's Liberty Grand Entertainment Complex at Exhibition Place, just steps away from the site of the Royal Agricultural Winter Fair.

Tickets are $200 per person and can be purchased individually or in tables of eight. To purchase tickets, please visit the Jump Canada Hall of Fame website at http://www.equinecanada.ca/halloffame/index.php?option=com_content&task=section&id=115&Itemid=493&lang=en-GB. For more information, please contact Ashley Raaymakers, Equine Canada, at tel: 613 248-3433 ext. 144 or e-mail: ARaaymakers@equinecanada.ca.

The Jump Canada Hall of Fame committee is comprised of Mark Samuel (Chairman), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Jennifer Ward and Nancy Wetmore.

Jump Canada is the committee of Equine Canada responsible for all hunter, equitation and jumper activities in Canada from the grass roots to the international level. Jump Canada is governed by a board, the majority of whose members are elected by the stakeholders in the sport. For more information regarding Jump Canada programs and activities, visit http://www.equinecanada.ca/jumpcanada/.

Billets disponibles pour le gala d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada

Toronto, Ontario, le 27 octobre 2010 – Les billets pour le gala d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada sont disponibles dès maintenant. Présentée par le Groupe financier BMO, l’édition 2010 de cette cérémonie aura lieu le dimanche 7 novembre prochain au Liberty Grand de Toronto, Ontario.

Cette soirée annuelle est devenue un événement de prédilection dans le milieu, et les billets des quatre premières éditions se sont envolés rapidement. Au cours de ce grand rendez-vous, les amis et collaborateurs des intronisés seront sur place pour présenter les prix du Panthéon équestre et rappeler à tous les moments magiques du sport. Le champion olympique Éric Lamaze recevra le prix décerné à Cagney pour son intronisation, tandis que Jim Elder, un autre médaillé d’or olympique qui sera intronisé cette année, amusera certainement l’assistance avec son talent particulier de raconteur d’anecdotes.

Les intronisés à l’honneur cette année sont :

Bâtisseur (organisme) – le Poney club canadien
Cheval de chasse – Likely Story, propriété de la famille Firestone
Cheval de saut d’obstacles – Cagney, monté par Éric Lamaze, propriété de Eddie Creed
qui en a fait don à l’Équipe équestre canadienne en 1997
Officiel – Tom Michiel
Cavalier – Jim Elder, médaillé d’or en équipe aux Jeux olympiques de 1968
Commanditaire – CN

La cinquième cérémonie d’intronisation annuelle au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada, présentée dans le cadre d’un souper de gala en tenue de soirée, se tiendra au Liberty Grand Entertainment Complex, à la place des expositions, à deux pas du site du Royal Agricultural Winter Fair.

Le prix du billet est de 200 $. Vous pouvez vous en procurer individuellement ou par table de huit personnes. Pour acheter vos billets, veuillez consulter le site Web du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada à: http://www.equinecanada.ca/halloffame/index.php?option=com_content&task=section&id=115&Itemid=493&lang=en-GB. Pour de plus amples informations, veuillez communiquer avec Ashley Raaymakers, Canada Hippique, au numéro de téléphone suivant : 613 248-3433 poste 144. Vous pouvez également lui écrire à cette adresse courriel : ARaaymakers@equinecanada.ca.

Le comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada est formé de : Mark Samuel (président), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Jennifer Ward et Nancy Wetmore.

Saut d’obstacles Canada est un comité de Canada Hippique responsable de toutes les activités de compétition en chasse, saut d’obstacles et équitation, depuis les niveaux de base jusqu’au sport international. Saut d’obstacles Canada est dirigé par un conseil d’administration élu en majorité par les intervenants du sport. Consultez ce site Web www.equinecanada.ca/jumpcanada pour connaître les programmes et activités de Saut d’obstacles Canada.