Magical Evening of Memories at 2009 Jump Canada Hall of Fame Gala

George Tidball, left, accepts the Builder (Organization) Award on behalf of Thunderbird Show Park from Ian Millar at Jump Canada Hall of Fame on Sunday, November 8, 2009. George Tidball, à gauche, accepte des mains de Ian Millar le trophée du Bâtisseur (Entreprise) au nom du Thunderbird Show Park dans le cadre du Gala du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada qui a eu lieu le 8 novembre.
Photo by Michelle C. Dunn
Jim Elder, left, presents Michel Vaillancourt with the Rider Award at Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony on Sunday, November 8, 2009. Jim Elder, à gauche, remet à Michel Vaillancourt le trophée du Cavalier à la cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada qui a eu lieu le 8 novembre.
Photo by Michelle C. Dunn

November 12, 2009 – Toronto, ON – The fourth annual Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group, was held Sunday, November 8, 2009, at the Royal York Hotel in Toronto, ON.

Created in 2006 to recognize outstanding contributions to hunter/jumper sport, this year’s Hall of Fame Gala welcomed seven new inductees. A video tribute featuring video, photographs and interviews with industry leaders recalled career highlights and the distinctive characteristics of each inductee before the unique Jump Canada Hall of Fame award was presented. Cheered on by an audience of 300 comprised of family, friends and peers, the following were inducted into the Jump Canada Hall of Fame in 2009:

Jumper Horse – Canadian Club, Individual Gold and Team Bronze Medals at 1967 Pan
American Games, Team Gold Medal at 1968 Olympic Games, Team Gold Medal at
1970 World Championships with James Day, owned by Ernie and Elizabeth Samuel
Rider – Michel Vaillancourt – Individual Silver Medalist at 1976 Olympic Games
Media – Terry Leibel, CBC Sports Anchor
Builder (Individual) – Bob Ballard, former Canadian Equestrian Team captain
Builder (Organization) – George and Dianne Tidball, founders of Thunderbird Show Park
Hunter Horse – War Bond, owned by the Cudney family
Pony – Farnley Melanie, owned by the Tattersall family

The Jump Canada Hall of Fame now includes 31 people, animals and organizations that have made an overwhelming contribution to the history of hunter and jumper sport in Canada.

“Each year of inductions seems to have its’ own character, and this year we were treated to a night of remarkable and emotional story telling,” said Mark Samuel, Chairman of the Jump Canada Hall of Fame. “I am thrilled that the Hall of Fame is consistently delivering on its promise.”

The Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala has quickly grown into an annual favourite recalling the sport's greatest memories. Plans are already underway for the 2010 Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group, to be held on Sunday, November 7.

The Jump Canada Hall of Fame committee is comprised of Mark Samuel (Chairman), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Jennifer Ward and Nancy Wetmore.

Jump Canada is the committee of Equine Canada responsible for all hunter, equitation and jumper activities in Canada from the grass roots to the international level. Jump Canada is governed by a board, the majority of whose members are elected by the stakeholders in the sport. For more information regarding Jump Canada programs and activities, visit www.jumpcanada.ca.

Soirée magique remplie de souvenirs au Gala 2009
du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada

Toronto, Ontario – Le quatrième Gala annuel et la cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada, présentés par le Groupe Financier BMO, ont eu lieu dimanche le 8 novembre à l’hôtel Royal York à Toronto.

Créé en 2006 pour couronner les contributions exceptionnelles aux sports de chasse et de saut d’obstacles, le Panthéon équestre a intronisé cette année sept nouveaux lauréats. Le caractère distinctif et les points saillants de la carrière de chaque intronisé ont d’abord été racontés dans un montage filmé comprenant des vidéos, des photographies et des entrevues avec les chefs de file de l’industrie, puis le trophée spécial du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada leur a été remis. Sous les applaudissements de 300 personnes, famille, amis et collègues réunis pour l’occasion, les personnalités ci-dessous ont été intronisées au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada en 2009 :

Cheval de saut d’obstacles – Canadian Club, médaillé d’or en individuel et médaillé de bronze en équipe aux Jeux panaméricains de 1967, médaillé d’or en équipe aux Jeux olympiques de 1968, médaillé d’or en équipe aux Championnats du monde 1970, monté par James Day et propriété de Ernie et Elizabeth Samuel
Cavalier – Michel Vaillancourt – médaillé d’argent en individuel aux Jeux olympiques de Montréal en 1976
Média – Terry Leibel, chef d’antenne à la chaîne CBC Sports
Bâtisseur (Individuel) – Bob Ballard, anciennement capitaine de l’Équipe équestre canadienne
Bâtisseur (Entreprise) – George et Dianne Tidball, fondateurs du Thunderbird Show Park
Cheval de chasse – War Bond, propriété de la famille Cudney
Poney – Farnley Melanie, propriété de la famille Tattersall

Le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada inclut désormais 31 personnes, animaux et entreprises qui ont marqué l’histoire des sports de chasse et de saut d’obstacles au Canada.

«Chaque année, la cérémonie prend un sens différent; cette année, nous avons eu droit à une soirée remarquable remplie de souvenirs et ponctuée d’émotion», a dit Mark Samuel, président du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada. «Je suis enchanté que le Panthéon équestre réussisse à tenir ses promesses année après année.»

Le Gala et la cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada célèbrent les grands moments du sport et sont rapidement devenus un des évènements préférés de l’année. Saut d’obstacles Canada prépare déjà l’édition 2010 du Gala et de la cérémonie qui sera présentée par le Groupe Financier BMO dimanche le 7 novembre.

Le comité du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada est composé de Mark Samuel (président), Jennifer Anstey, Evie Frisque, Muffie Guthrie, Dalene Paine, Jennifer Ward et Nancy Wetmore.

Saut d’obstacles Canada est un comité de Canada Hippique responsable de toutes les activités de compétition en chasse, saut d’obstacles et équitation, depuis les niveaux de base jusqu’au sport international. Saut d’obstacles Canada est dirigé par un conseil d’administration élu en majorité par les intervenants du sport. Consultez le site www.jumpcanada.ca pour connaître les programmes et activités de Saut d’obstacles Canada.