Jump Canada Hall of Fame Honours Past and Present

The 2008 Olympic Silver Medal Team will be recognized during this year's Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala on Sunday, November 9, in Toronto, ON.
L'équipe médaillée d'argent aux Jeux olympiques de 2008 sera félicitée au cours de la cérémonie annuelle et gala d'intronisation au Panthéon équestre de Saut d'obstacles Canada le dimanche, 9 novembre, à Toronto, Ontario.

September 12, 2008 – Toronto, Ontario – The 2008 Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala, presented by BMO Financial Group, will honour champions of both the past and present as, in addition to seven new inductees, show jumping’s newly minted Olympic Gold and Silver Medalists will also be recognized.

The Hall of Fame Induction Ceremony and Gala will be held on Sunday, November 9, at the Royal York Hotel in Toronto, ON. This year’s inductees are Jumper Horse – Monopoly; Rider – Shirley (Thomas) Prosser; Coach/Trainer – Tom Gayford; Sponsor – Rothmans of Pall Mall Canada; Builder (Individual) – Ron and Marg Southern; Hunter Horse – Blue By You; and Pony – Minnie Mouse.

In addition to celebrating the achievements of the 2008 inductees, the Jump Canada Hall of Fame will also be congratulating the 2008 Olympic Silver Medal Team consisting of Mac Cone, Jill Henselwood, Eric Lamaze and Ian Millar. Special recognition will be given to Lamaze as the Individual Gold Medalist.

Presented by BMO Financial Group since its creation in 2006 to recognize outstanding contributions to national hunter/jumper sport, the Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony and Gala will continue to be sponsored by BMO Financial Group through 2009.

“This has been a landmark year in the history of Canadian Show Jumping,” said Mark Samuel, Chair of the Jump Canada Hall of Fame. “The 1968 Olympic Team Gold Medal helped to energize the next decade of our sport and our 2008 results from Hong Kong will surely do the same. We look forward to celebrating these Canadian Champions alongside our honored inductees.”

The third annual Jump Canada Hall of Fame Induction Ceremony will be part of a black-tie gala and dinner to be held in the Concert Hall of Toronto's Royal York Hotel. Sold out for the past two years, friends and associates will be on hand to present the distinct Hall of Fame awards, designed by renowned Canadian artist Charles Pachter, making for a very special evening recalling the sport's greatest memories.

Tickets for the Jump Canada Hall of Fame Gala and Induction Ceremony are $200 per person and can be purchased individually or in tables of eight. To purchase tickets, please visit the Jump Canada Hall of Fame website at www.jumpcanada.ca. For more information, please contact Jennifer Mahoney, Equine Canada, at tel: 613 248-3433 ext. 101, e-mail: jmahoney@equinecanada.ca.

Jump Canada is a committee of Equine Canada responsible for all hunter, equitation and jumper activities in Canada from the grass roots to the international level. Jump Canada is governed by a board of directors, the majority of whom are elected by the stakeholders in the sport. For more information regarding Jump Canada programs and activities, visit www.jumpcanada.ca.

Le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada rend hommage à ses membres et anciens membres

Toronto, Ontario – La cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada et le gala de 2008 seront l’occasion de rendre hommage aux champions présents et passés, en plus de célébrer l’arrivée de sept nouveaux membres. Les tout nouveaux médaillés d’or et d’argent olympiques en saut d’obstacles seront également célébrés.

La cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre et le gala auront lieu le dimanche, 9 novembre, à l’hôtel Royal York de Toronto, Ontario. Les membres nommés cette année sont: Cheval de saut d’obstacles: Monopoly; Cavalier: Shirley (Thomas) Prosser; Entraîneur/Instructeur: Tom Gayford; Commanditaire: Rothman’s of Pall Mall Canada; Bâtisseur (individuel): Ron et Marg Southern; Cheval de chasse: Blue By You; et Poney: Minnie Mouse.

En plus de faire l’éloge des réalisations des nouveaux membres de 2008, le Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada profitera également de l’occasion pour féliciter l’équipe médaillée d’argent aux Jeux olympiques de 2008, formée de Mac Cone, Jill Henselwood, Éric Lamaze et Ian Millar. Une reconnaissance particulière sera présentée à Lamaze pour sa médaille d’or en individuel.

Cet événement, présenté par BMO Groupe financier depuis la création du Panthéon en 2006 dans le but de reconnaître la contribution extraordinaire du sport de chasse et de saut d’obstacles, sera à nouveau appuyé par ce même commanditaire en 2009.

« Nous connaissons une année décisive dans l’histoire du saut d’obstacles canadien », remarque Mark Samuel, président du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada. « La médaille d’or en équipe des Olympiques de 1968 a permis de donner un second souffle à notre sport pour toute la décennie qui a suivi et nos résultats de 2008 à Hong Kong auront sans aucun doute le même effet. Nous sommes impatients de célébrer ces champions canadiens aux côtés de nos nouveaux membres. »

La cérémonie annuelle d’intronisation au Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada, qui en est à sa troisième édition, sera présentée à la salle des concerts de l’hôtel Royal York dans le cadre d’un gala cravate noire avec repas. Au cours de cette grande occasion, dont les billets n’ont pas tardé à s’envoler lors des deux premières années, les amis et collaborateurs des intronisés seront sur place pour présenter les prix du Panthéon équestre, conçus par l’artiste canadien bien connu Charles Pachter, et rappeler à tous les moments magiques du sport.

Le prix du billet pour le gala et la cérémonie d’intronisation au Panthéon équestre est de 200$. Vous pouvez vous en procurer individuellement ou par table de huit personnes. Pour acheter vos billets, veuillez consulter le site Web du Panthéon équestre de Saut d’obstacles Canada à www.jumpcanada.ca ou communiquer avec Jennifer Mahoney de Canada Hippique, au 613 248-3433, poste 101, ou par courriel à jmahoney@equinecanada.ca.

Saut d’obstacles Canada est un comité de Canada Hippique responsable de toutes les activités de compétition en chasse, saut d’obstacles et équitation, depuis les niveaux de base jusqu’au sport international. Saut d’obstacles Canada est dirigé par un conseil d’administration élu en majorité par les intervenants du sport. Consultez ce site Web www.jumpcanada.ca pour connaître les programmes et activités de Saut d’obstacles Canada.